Saját módszert fejlesztett ki és alkalmaz az írás-olvasás tanításában a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola két tanítója.
Borosné Ring Mária és Lisztmajerné Fritz Mariann szerint az origami, azaz a papírhajtogatás sokban segíti a betűvetés elsajátítását. Megmozgatja a fantáziát, segíti az óvoda és iskola közötti átmenetet, az irányok megismerését, a finom motorika fejlesztését. Gyorsan hoz sikerélményt, az elkészült alkotást bábozásra és annak segítségével szövegalkotásra is fel lehet használni. A két pedagógus elmondta, arról van tudomásuk, hogy a matematikaoktatásban használják, arról viszont nincs, hogy alkalmaznák magyarórákon. Miután saját tapasztalataik szerint hasznos a módszer, elkészítettek egy tanári kézikönyvet, illetve a gyerekek számára egy munkafüzetet.
Minden betűhöz egy-egy saját ötlet alapján egyszerűen, gyorsan meghajtogatható modell tartozik. Ezek leírását is tartalmazza a könyv, ami az Origamis ABC címet kapta. Hogy kiadják-e a könyvet és munkafüzetet, még nem tudni, a tárgyalást egy kiadóval már megkezdték. A módszer elterjedését segítheti, hogy a Rákóczi iskola többek között ezzel csatlakozott az oktatási intézmények közötti egymástól tanulást segítő referenciaintézmény programba.
/teol.hu/